finahuset.blogg.se

Följ vår resa... Från hus till hem!

Söndaaag

Publicerad 2014-03-16 22:23:57 i Allmänt, Kök,

Slut på våren! Det blev vinter igen. Och kattjävlarna åt upp alla mina små sticklingar och nygrodda frön som jag planterade, så jag får göra om och gömma bättre...
 
Man kunde kanske inte hoppas på mer. Såhär brukar det ju vara långt in i april. Men det man inte gör ute kan man göra inne istället.
 
Jag har en ny leksak.
 
Yeaaah! Ett gevär laddat med latexpatron! Skarvar och springor, RUN FOR YOUR LIVES! HAHAHAHA
 
 
HÄR har jag latexat:
 Och HÄR:
 
Och HÄR:  Och HÄR: 
 
 
Yes. Nu är tuben slut. Det var tråkigt. Jag får köpa mer och ladda om.
 
Fönstret i sovrum #2 är nymålat och fräscht:
 
Fönsterramen i sig är lite ful/gul fortfarande, men det tar vi i sommar när vi kan göra det ordentligt.
 
Sen slabbades det en massa i köket också. Taket blev inte vitt den här strykningen heller. Det blir inga fler billiga färghinkar för mig. Vi tänkte snåla lite och använda billig färg i köket, där vi ändå bara är halvseriösa, men det är ta mig tusan inte värt besväret. Hellre lägger jag 200 kr till.
 
Skåpen fick sig en strykning färg till också. Det är mycket roligare att måla med den blanka snickerifärgen! Färgen sugs liksom inte upp på samma sätt, så ett dopp i färgen räcker mycket längre. Dessutom flyter det ut helt najs efter att man har målat, så det blir blankt och fint.
 
 
Om man censurerar stöket behöver man inte städa! Tycker köket börjar bli riktigt hemtrevligt när vi blivit av med nikotintonen på väggar och tak.
 
 
Jag hade bra ljus, men mitt i allt pajade taklampan. Jaha.
 
För att runda av det hela gjorde jag en svängom i badrummet också. Det är skitlitet och det finns ingenstans att göra av handdukarna. Som tur är har vi en massa spillvirke på vinden, så jag hamrade ihop en handdukshängare, voilá:
 
 
Berätta inte för någon, menehh... Jag limmade fast den.
 
//Mats

Kommentarer

Postat av: asta

Publicerad 2014-03-17 05:13:58

Härligt :):):) saknar er och er stuga ♥♥

Postat av: Pia

Publicerad 2014-03-17 08:16:52

Haha, limmade du? ;D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela